maandag 29 februari 2016

Keuze vak: Ten oorlog

Hallo,

Bij de start van dit keuzevak zag ik de bomen door het bos niet meer. Er kwam enorm veel op mij af. Ook de werkvorm was mij niet bekend en vond ik enorm veel werk met daarbovenop de koffer en ideeënmap. Er is een week gepasseerd en ik heb meer overzicht en orde gekregen Ik vind het nog steeds veel werk maar moeilijk gaat ook. 

Voor de vijf lessen zit ik een in groepje met Ellen Moelans en Jens Roscam. Alle drie hadden we interesse in Wereld Oorlog II, de holocaust, Hitler, ... Morgen gaan we naar de Dossienkazerne. Dit was vroeger een doorgangskamp voor Joden. Hopelijk komen we daar meer te weten over. Zelf ben ik er nog nooit geweest, dus leerrijk zal het wel zijn. Dat er een extramurale opdracht bijzit, vind ik een super idee! Ikzelf, leer veel meer door dingen te doen (fysiek) dan ze op te zoeken op het internet.

Het meeste waar ik tegenop zie is het schrijven van de blog. Ik moet wel toegeven dat ik veel bijleer maar het kost veel tijd. Ik werk ook absoluut niet graag op de computer! Mijn  prioriteiten liggen momenteel bij mijn stage. Al vind ik het heel moeilijk om 'minder' tijd in het keuze vak te steken want ik wil dit goed doen. Het schrijven van de blog is voor mij nog steeds moeilijk. Maar na vandaag weet ik dat korte posts ook oké zijn. Ik schrijf vaak uitgebreid om veel te kunnen bijleren. Als ik kort schrijf, heb ik het idee dat ik niets bij heb geleerd.

Ik ben mijn reflecties rats vergeten omdat ik vooral heb geschreven over de dingen waar ik niet veel van weet (en ik ben bezig geweest met stage). Ik heb een heel lijstje met allemaal begrippen waar ik niet veel over weet en graag meer over wil te weten komen. Echter is mijn lijstje nogal lang...

Al moet ik zeggen dat ik zaterdag een enorm leerrijke en productieve voormiddag had! Dat gaf me een opkikkertje.

Na de les van vandaag heb ik het idee een beetje gekregen dat het voor mij misschien interessanter kan zijn om de blogs van de andere te lezen. Daar staat tenslotte veel informatie dat samengevat is = grote leerwinst + verlies ik veel minder tijd mee!

De gesprekken tijdens de les vind ik het interessants. Zeker als gaat over zaken die mij interesseren. Plus ik sta er altijd van versteld hoe andere zo'n zotte weetjes weten/vinden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten